Tuesday, July 28, 2009

A Day in My Life


Angin sepoi-sepoi bertiup nyaman dari jendela kamarku malam ini. Enak sekali. Meredakan mindaku yang sedang ribut. Tiap kali bertandang ke sini, tangan jadi kaku. Minda jadi beku. Rasa dalam hati dan mata fikir yang bergelodak dalam jiwa yang tadi ingin terluah dalam kata tiba-tiba mati. Dan jiwa makin kacau. Aku seringkali kesamaran ini. Mungkin ramai di luar sana mengalaminya. Mungkin.

***


Tatkala orang menandai masa lalunya dengan potret diri, catatan dan momento, aku memilih untuk terisi. Masa lalu adalah sejarah. Dan sejarah adalah kolektif sifatnya. Ada yang mampu dikongsi umum. Ada yang terlalu indah dan peribadi untuk diungkap, terkulum dalam dada.


***

There is simple things that make a real difference in life. Like a hug. Or just a short sms. Or just a good conversation with a good and civilized person. Or a simple but very satisfying meal. Or a good book. And it’s worth living for!

***

Day 1 of being alone again. Lonesome but life must go on! There’s more important things in life that waiting to be discovered. Things to do. Places to go. Dreams to materialize. Aims to achieve. Wishes to fulfill. People to meet. Books to write. Poems to compose. Etc.

No comments:

Post a Comment